środa, 20 lipca 2011

Bogini oceanu - P.C. Cast

P.C. i Kristin Cast, Bogini oceanu
Cykl: Wezwanie bogini, t. 1
Książnica 2011, 408 s.

Autorka jest znana głównie z cyklu Dom Nocy (pisałam o t. 1 - Naznaczona). W serii Wezwanie bogini łączy dobrze nam znany świat ludzi z mitologią. Pierwsza część opowiada o Christine Canady (CC) sierżant Sił Powietrznych, która w swoje 25 urodziny po butelce szampana pragnąc magii w swym życiu odprawia rytuał do Gai, Wielkiej Matki, akurat przypada pełnia księżyca. Coś się zmienia w jej życiu, mężczyźni inaczej na nią patrzą dostrzegając w niej kobietę, a nie młodszą siostrę, cudem unika wypadku, dostaje amulet z bursztynu. Jednak zgodnie ze swym przeznaczeniem wsiada do wojskowego samolotu, który się rozbija. Wodowanie nie przebiega najlepiej, w efekcie CC zaczyna tonąć. 
Ratuje ją syrena, która dzięki zaklęciu zamienia się z nią ciałem. Undine jest córką boga mórz i bogini Ziemi Gai, po urodzeniu ze względu na swe ciało trafiła do morza, ale tęskni za lądem, dlatego chętnie zamienia się miejscem ze swą duchową siostrą. Okazuje się, że dodatkową motywacją było obsesyjne uczucie jej przyrodniego brata trytona, który nie przyjmuje odmowy. Życie CC całkowicie się zmienia, nie tylko jej ciało, ale i czasy ulegają zmianie. Okazuje się, że przeniosła się do średniowiecza. Po ucieczce od nachalnego trytona, prosi Gaję o pomoc. By trzymać ją z dala od wody ta rzuca na nią czar. Ponownie daje jej kobiece ciało, ale co trzy dni musi wrócić do oceanu, będzie też odczuwać ciągłą tęsknotę za wodą. Musi znaleźć prawdziwą miłość, a wtedy Lir/Posejdon/Neptun zgodzi się by zamieszkała w królestwie matki na stałe.
Sprawy się komplikują, bo przed wyjściem na ląd poznaje przystojnego trytona Dylana, towarzysza  zabaw Undine, który poznaje prawdę, a mimo to zakochuje się w Christine. Ona czuje do niego niezwykłe przyciąganie. W wodzie nie jest jednak bezpieczna. Eskortowana na brzeg udaje księżniczkę z amnezją, jedyną ocalałą ze statku. Znajduje ją rycerz i zabiera do klasztoru. Czy to on zdobędzie jej serce, czy wygra je tajemniczy tryton?
Książka jest swoistą bajką dla dorosłych, odrobinę przypominającą Ariel, łączącą historyczny romans z fantasy. Porusza wątek tęsknoty za światem, do którego nie należymy z urodzenia, ale który jest wymarzonym domem naszej duszy. Dość niezwykle jest opisany międzygatunkowy seks, bo jak sobie wyobrażacie współżycie z trytonem posiadającym ogon, a nie nogi? Jednocześnie to wspaniała opowieść o wielkiej miłości, która nie zważa na różnice klasowe, gatunek, czas, nawet śmierć, bajka o bratniej duszy. Nie bez znaczenia jest wybór klasztoru jako miejsca, w którym CC poszukuje miłości, pokazane jest zniekształcenie roli piękna, nauczania o radości, które zdarzały się w średniowieczu. Interesujące jest zderzenie postrzegania roli kobiety w przeszłości i obecnie.
Przyjemna lektura wakacyjna. Szkoda tylko, że nie wiemy co w tym czasie dzieje się z Undine i jak radzi sobie z życiem w XXI wieku w Ameryce, czy ląd był tym czego rzeczywiście pragnęła?
*****
T. 2 - Goddess of Spring [Bogini Wiosny] (wpis)
T. 7 - Goddess of Legend (wpis)

9 komentarzy:

  1. Podoba mi się okładka i czytałam inne książki tejże autorki i też mi przypadły do gustu , więc chętnie i te pozycje poznam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba się skuszę na tę książkę, zapraszam do mnie, mam nadzieję, że będziesz miała miłą niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym przeczytać tę książkę, choćby po to, aby zobaczyć tę autorkę w innej książce niż te z sagi "Dom Nocy":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję przeczytać tę książkę, zbiera dobre recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabuła niby całkiem ciekawa, ale dla mnie za bardzo zagmatwana- jakby autorka chciała zbyt dużo motywów upchnąć do jednej książki. Czytałam już wcześniej pozytywne opinie na temat "Bogini oceanu", a mimo to nie potrafię się przekonać. I cóż, paranormale to nie mój gatunek ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł jest niezły, ale obawiam się wykonania. Czytałam "Naznaczoną" tej autorki i po niej nie mam ochoty na jakąkolwiek inną książkę pani Cast.

    Pozdrawiam,
    Darcy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka to "NIC" w porównaniu z Wnętrzem Zajęła 1 miejsce na Liście ulubionych mojej i moich znajomych. Daje takie wrażenia których nie umiem opisać. POLECAM Każdemu i proszę o inf gdzie kupić kolejne tomy????

    OdpowiedzUsuń
  8. Po angielsku widziałam np. tu http://sklep.gala.pl/595455,Ksiazki_Literatura-angielska-English-literature_Goddess-of-Spring.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak ,to prawda ja godzinę temu odłożyłam ,,Boginię oceanu'' i od razu siadłam do komputera żeby szukać innych książek z tej serii . Muszę przyzanac ,że rzadko płacze przez książki ,ale kiedy Dylan umierał ryczałam jak bóbr . Zgodzę się z Tobą w stu procentach szkoda ,że nie pani P.C.Cast nie napisała nic o syrenie w XXI wieku ...... No ,ale i bez tego książka tak ,mnie zachwyciła ,że nie mogę darować,że z angielskiego umie tylko policzyć do dziesięciu.. odnosząc się do stylu P.C.CAST bez córki twgo nie stwierdzę ,bo dopiero dziś biorę się za ,Dom Nocy''

    Fabuła tak cudowna ,że przez nią nie uczyłam się na test z angielskiego i w walentynki nie poszłam do szkoły przez ,,ból brzucha '' ,ale za to skończyłam czytać ,,Bogini..." Jeszcze jedno ,bo komentarz i tak straszy długością . Styl pisania Cast :
    czasem kochałam każde zdanie,każde słowo .Po prostu czułam w nim magię....
    Z innej strony bardzo nie podobało mi się jej pismo :powtórzenia,zwroty ...coś mnie drażniło .

    Mimo to książka i tak wyszła na swoje i ma ode mnie w skali 1/10 100.
    Naprawdę świetny romans fantasy z dużą dawką erotyzmu,a ja takiej lektury szukałam od miesiąca w naszej szkolnej bibliotece ,bo oszczędności się skończyły ......

    Ps: piękna okładka ..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, każdy coś wnosi i jest dla mnie ważny. Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...