środa, 11 stycznia 2012

Goddess of Legend (Bogini legend) - P.C. Cast

P.C. Cast, Goddess of Legend
Cykl: Wezwanie bogini, t.7
Piatkus 2011

Kolejny tom serii i ponownie jestem zadowolona i mogę polecić książkę :) Styl Cast bez córki zdecydowanie bardziej mi odpowiada. Sama autorka przyznaje, że ten cykl jest jednym z jej ulubionych, bo opowiada o współczesnych kobietach, które są niezależne, inteligentne, piękne, cenią mądrość i potrafią dojrzeć to coś w mężczyźnie, co nie zawsze wiąże się z jego wyglądem. Bohaterkami nie są nastolatki, a kobiety 30-40 letnie, ich problemem jest - poza związkami - praca a nie szkoła i dzięki za to! Oczywiście nie zapominajmy o boginiach i innych mitologicznych postaciach.

W tej części Cast ponownie wysłała bohaterkę z misją w przeszłość do czasu Artura i Camelotu. Podobnie jak w "Warrior Rising" bez inwokacji z jej strony, za to ze wsparciem znajomych. Wszystko po to by ocalić ukochanego Pani Jeziora - Merlina :) 
Bogini Wody może przywrócić do życia czarodzieja tylko w jeden sposób, musi zapobiec nieszczęściu, jakie spotka Artura po zdradzie Gwen z Lancelotem. Obmyśla plan, w którym kobieta z przyszłości rozkocha w sobie rycerza, a królowa wróci do męża. Znajduje odpowiednią kandydatkę - Isabel, która fotografując wojnę dla gazet, przypadkowo uwiecznia na zdjęciu tragiczną śmierć mężczyzny, w którym zaczęła się zakochiwać. Po tym wydarzeniu wraca do domu. Niestety ma wypadek i jej samochód wpada do jeziora. Dzięki wcześniejszemu zaklęciu Bogini Wody nie ginie, a zostaje przeniesiona do Camelotu. Tam dowiaduje się o swojej roli. I wszystko byłoby dobrze, gdyby to młody Lanc sprawiał, że jej serce bije mocniej, a nie król... 

I więcej nie powiem, bo za dużo zdradzę. Bogactwo tej książki polega na świetnym opisie postaci, złożoności ich charakteru i drugoplanowych wątkach, miłość Gwen-Lanc, jednocześnie dawne uczucie małżonków, Mary-James. Zderzenie dwóch światów, kontrast między zachowaniem Isabel, a ówczesnych kobiet, wplecione wątki z legendy o Arturze, okrągły stół, syn króla. Wyjątkowo mało w tej części ingerencji bogini, jedynie telepatyczne krótkie dialogi, plus oczywiście samo przeniesienie i drobna pomoc w uwiarygodnieniu historii Isabel - władczyni sąsiednich ziem. Zakończenie... podobne już było, ale gdybym napisała, w której części, to zepsułabym całą niespodziankę.

-----------------------
Uprzedzając pytania, które pojawiły się pod wcześniejszymi wpisami o serii:
*nie mam pojęcia kiedy będzie polskie tłumaczenie
*wersję drukowaną w oryginale można dostać np. tu.

3 komentarze:

  1. Ojejciu, jak ja bardzo chcę przeczytać tę książkę. czytałam pierwszą część i byłam poprostu w niebo wzięta. Pozdrawiam ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie mogę się doczekać kiedy w pOlsce wyjdą kolejne tomy. Nie mogę się doczekać i mam nadzieję, że nie będę musiała szukać nieoficjalnych tłumaczeń. Jeestem fanką książek! Uwielbiam mitologię w takim wydaniu. To jest oryginalny pomysł! Chcę drugi tom i kolejne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też czytałam pierwszą częśc i mama ogromną nadzieję na następne.... oby wydawnictwo miało w planach wydanie kolejnych tomów! Wreście nic o nastolatkach, a do tego połączenie z magią. Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, każdy coś wnosi i jest dla mnie ważny. Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...