czwartek, 5 kwietnia 2012

Smak zemsty - Penny Jordan

Penny Jordan, "Smak zemsty"
 Mira 16.03.2012, 492 s.

Mam mieszane uczucia związane z tą książką. Sam pomysł kojarzy mi się z "Powrotem do Edenu", choć nie wiem dlaczego, bo pamiętam go jedynie przez mgłę, to wspomnienie z dzieciństwa, gdy rodzice oglądali film/serial - nawet nie pamiętam dokładnie co to było :) ale od razu mi się przypomniały niektóre motywy.
Początek książki jest dobry i wciąga. Piękna kobieta o imieniu Silver chce się nauczyć sztuki miłosnej, by się zemścić. Dowiadujemy się kim wcześniej była, na kim, jak i za co chce się odegrać. By zacząć misję potrzebuje jeszcze udoskonalić jedną rzecz - umiejętność uwodzenia. Z powodu wydarzeń z dzieciństwa jest zakompleksiona i mimo inteligencji i obecnego wyglądu ma z tym pewne problemy. Nie zapomnijmy, że jest dziewicą ;) Na swego mistrza wybiera niewidomego Jake'a Fittona, który walczy z własnymi demonami z przeszłości i pragnie pomścić śmierć żony. 
Jak się domyślacie ich losy i cele w jakiś sposób się zejdą. Interesujący jest miesiąc szkolenia, relacje między bohaterami, chemia, napięcie, psychiczne wzloty i upadki, wręcz przeładowanie emocjami chwilami.

Niestety po wciągającej części pierwszej następuje przydługi powrót do przeszłości w części drugiej o Geraldine i Charlsie i trzeciej o Jake'u. Poznajemy nie tylko losy tej trójki, ale historie ich rodziców, teściów, itp. Mam wrażenie, że połowa treści i  informacji spokojnie by wystarczyła do przybliżenia postaci i wyjaśnienia ich późniejszego zachowania i motywów. Nie jest to część słaba, ale całkiem odmienna od początkowej i może przez to wydaje się gorsza, bo następuje nagłe zwolnienie akcji. Interesująco robi się w części ostatniej, opisującej ponowne spotkanie Silver i Jake'a. Wprowadzenie w życie planu zemsty i samo dramatyczne zakończenie.
Ogólnie książkę czytało mi się dobrze, chwilami bardzo dobrze, choć zdarzały się momenty, w których miałam ochotę przeskoczyć kilka stron. I jeszcze dwie informacje:
*jeżeli fabuła wydaje Wam się znajoma, to być może czytaliście wcześniejsze wydanie tej książki pod tytułem "Silver";
*jeżeli lubicie twórczość Penny Jordan, to ucieszy Was fakt, że "Smak zemsty" zapoczątkował "Złotą Kolekcję" najlepszych powieści autorki. Kolejne części prawdopodobnie pod tytułami „Na dobre i na złe” oraz „Cienie przeszłości” ukażą się odpowiednio w maju i lipcu nakładem wydawnictwa Mira. Książki z tej serii wyda także Harlequin (szczegóły)
Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Mira.

4 komentarze:

  1. Może przeczytam jak ogarnę swój stos ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Skończyłam właśnie czytać ,,Smak zemsty'' i bardzo pozytywnie ją odbieram. Ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od czasu do czasu lubię przeczytać taką książkę. Być może, jeżeli będę miała okazję, sięgnę po coś ze Złotej Kolekcji.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i niedługo u mnie recenzja :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, każdy coś wnosi i jest dla mnie ważny. Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...